- Kurs-Id
- 318
- Kurs
- Read Better!
- Status
- Planmäßig
- Semester
- WS 2018/2019
- Ort
- SH 0.106 (08.11.) / Cas. 1.802 (15.11.)
- Angemeldet
- 16
- Maximal
- 25
- Gesperrt?
- Nein
- Beschreibung
-
An academic text is a puzzle, especially when it’s written in a foreign language. To read it effectively, apply your puzzling skills. In this workshop we practice a phase-based approach to reading academic texts in English. First we identify the context in which we meet a text and make predictions. Then we test our predictions by first skimming relevant sections and selectively reading specific passages. We reflect on our results and adjust our predictions. Helpful templates for prominent types of texts are reviewed and applied in reading exercises. Along the way we consider comprehension strategies for specific words. The goal of the workshop is to help you read faster and comprehend more when working with academic texts in English.
Trainer: Paul Abbott
Muttersprache Englisch/Seit 1995 selbständiger Sprachlehrer für Aus- und Weiterbildungspartner*innenVoraussetzungen und Anrechnung
English-Level: B1/B2 oder upper intermediateDie Veranstaltungen des Frankfurter Akademischen Schlüsselkompetenz-Trainings können für Optionalmodule einiger Fächer angerechnet werden. Sie erhalten von uns einen Teilnahmenachweis; die Anrechnung erfolgt im Fach selbst.
 
Am | Von | Bis |
---|---|---|
08.11.2018 | 13:00 Uhr | 16:00 Uhr |
15.11.2018 | 13:00 Uhr | 16:00 Uhr |